Otippad kväll

Igår fick kvällen ett minst sagt otippat avslut.....!
Efter jobbet blev det som vanligt en och en halv timmes träning på gymmet. Skönt!
När jag sen prommenerade hemmåt i snövädret o mörkret gick jag förbi en puckelryggad 80årig dam.
Jag sa hej och hon bad mig då att hjälpa henne hem.
Hon var synskadad och vädret gjorde att hon hade svårt att se hur hon skulle gå.
Jag tog henne under armen och så gick vi sakta, sakta, sakta i yrvädret.
Hon berättade många historier på vägen hem till henne.
Väl där bjöd hon in mig och jag kände att jag inte kunde säga nej.
Jag blev kvar en hel timme och lovade till slut att komma tillbaka och fika någon dag.
Damen gjorde mig under besöket medlem i hennes klubb ARG = Ansvar, Gemenskap, Respekt.
Hon var väldigt mån om att någon efter henne skulle fortsätta kämpa mot likgiltighet och börja ta ansvar för vår miljö och allas trygghet.
Som sagt en helt otippad kväll igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0